Senast uppdaterad: 2024-04-15

Bli medlem

När du blir medlem i Luleå Ridklubb blir du automatiskt också medlem i Svenska Ridsportförbundet (SvRF). Då ingår en olycksfallsförsäkring i Folksam och SvRFs medlemstidning Häst & Ryttare.

Medlemskap är obligatoriskt för alla som rider på lektion och för alla som har sin häst i LRK:s stall. Vi rekommenderar alla som vistas på anläggningen att betala vår medlemsavgift då man omfattas av försäkringen.

För att bli medlem mailar du huvudinstruktor@lulearidklubb.se

Medlemsavgift för 2024

Junior: 350 kr
Senior (det år du fyller 19 år): 400 kr

Medlemsavgiften betalas i förskott i början av varje år. Rider du lektion på Luleå Ridklubb kommer medlemsavgiften på din faktura.

Olycksfallsförsäkring

Du som är medlem i en förening som är ansluten till SvRF omfattas av en gemensam olycksfallsförsäkring, som är en trygghet och medlemsförmån som erbjuds via SvRFs huvudsponsor Folksam. Försäkringen är ett bra grundskydd om olyckan skulle vara framme.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar under:

• aktivitet anordnad av Svenska Ridsportförbundet, dess distriktsförbund, medlemsförening eller i samverkan med medlemsförening
  • aktivitet som medlemmen utför under verksamhetstid och som har ett direkt samband med ridning omfattas av försäkringen.
  • under enskild ridning och träning i Sverige
  • under direkt färd till och från verksamhet enligt ovan.

Anmäl skada

Är du medlem eller målsman och vill anmäla en olycksfallsskada? Ring 0771-950 950 – säg att du är medlem i Svenska Ridsportförbundet. Du kan också anmäla skada på Folksams hemsida. Länk till annan webbplats.

Mer info om försäkring

HÄR hittar du Svenska Ridsportförbundets information om försäkringar, inklusive information om hur du ansöker om reglering av försäkringspremien om du är medlem i mer än en ridsportförening. Länk till annan webbplats.

HÄR hittar du Folksams information om den gemensamma olycksfallsförsäkringen med Villkor, Tilläggsvillkor, Skadeanmälan och Kontaktuppgifter. Länk till annan webbplats.

Länk till SvRFs information om försäkringar