Publicerad: 2022-12-27

Senast uppdaterad: 2022-12-27

Ideellt engagemang

Ridskolan bygger som andra idrottsföreningar till stor del på medlemmarnas ideella engagemang. Detta leder till delaktighet och ökad trivsel och är en viktig del av ridsportens tradition och kultur.

De ideella insatserna är också viktiga källor till inkomster för föreningen, vilket gör att vi kan hålla nere ridavgifterna. Som ridskoleelev förväntas du därför bidra till och delta i olika aktiviteter, som exempelvis arbetspass i cafeterian, försäljning av toa- och hushållspapper och gemensamma städdagar på anläggningen.

Vad kan jag som medlem göra mer?

I föreningen finns många olika uppgifter och gott om möjligheter att påverka. Du måste inte ens kunna något om hästar - många kompetenser och erfarenheter från t.ex. utbildningar och yresliv är också värdefulla på ridklubben och du kan ofta hjälpa till med just det du tycker är roligt och viktigt.

Brinner du för något särskilt? Prata med din ridlärare eller kontakta styrelsen på styrelse.lrk@gmail.com