Gå till innehåll

Senast uppdaterad: 2022-12-04

Författare: System admin

Stallvärdar

Först vill jag tacka dig för att du väljer att jobba för vår klubb, Luleå Ridklubb. Din hjälp är ovärderlig! Det är ett stort ansvar att vara stallvärdinna.

Att vara stallvärd

Vad gör en stallvärd?

Du ser till att hästarna har det bra och att stallet alltid är rent och snyggt. Du föregår med gott exempel och ska vara en förebild i stallet.

Vem kan bli stallvärd?

Vem som helst får vara stallvärd, oavsett om du har för syfte att tävla eller inte. Men har du för avsikt att tävla ridskolehäst, då måste du vara stallvärd.

Varför ska jag vara stallvärd?

Som stallvärd har du förtur att välja häst vid klubbtävlingar. Du är en god förebild och tillsammans skapar ni en bra stämning och kamratlig atmosfär i stallet.

När du tävlar på lokala/regionala tävlingar ska ryttaren betala hästhyra för sin tävlingshäst. I och med att du är stallvärd tas den avgiften bort.

Hur fungerar det att vara stallvärd?

Info kommer inom kort!

Besöksadress / Postadress