Publicerad: 2022-11-27

Senast uppdaterad: 2024-01-17

Hyra stallplats

På Luleå Ridklubb finns 20 stallplatser att hyra för medlemmars egna hästar. Stallplatserna är till för hästägare som följer vår värdegrund och som är aktiva i föreningen.

Uppstallning på Luleå Ridklubb innebär närhet till många av föreningens aktiviteter, t.ex. möjlighet att delta i ridlektioner med egen häst. Vi erbjuder två ridhus, två utebanor, daglig utevistelse, kvalitetsmärkt verksamhet, möjlighet att delta i aktiviteter och ridlektioner, och kunnig och erfaren personal.

Om att vara hyresgäst hos Luleå Ridklubb

Som hyresgäst är du medlem i Luleå Ridklubb och hjälper till med det åtagande medlemskapet kräver. Du jobbar ideellt för att hjälpa ridskolan och underhålla anläggningen, är intresserad av att hjälpa till och föra föreningen framåt, och hjälper till vid tävlingar och andra aktiviteter. Du har också åtaganden som hyresgäst i form av stalltjänst och arbetsdagar.

Intresselista

Vi har för närvarande en lång intresselista. När en stallplats blir ledig går föreningens styrelse igenom intresselistan och beslutar om vem som ska erbjudas platsen. Aktiva i föreningen, anställda ridlärare, tävlingsryttare och ryttare som tar del av ridskolans träningsutbud prioriteras.

Vi lägger särskilt stor vikt vid hur väl sökande bidrar till föreningens värdegrund, då vi värnar om en säker och trivsam miljö med hästen i fokus.

Anmäl ditt intresse

• Betala in 250 kr till bg 5537-6065
  • Eftersom styrelsen till största delen består av ridskoleelever eller föräldrar som inte känner er på listan så är det viktigt att tydligt motivera i ansökan hur ni uppfyller kriterierna för hyresgäster. Läs igenom infodokumentet ovan.