Publicerad: 2022-12-20

Senast uppdaterad: 2023-03-03

Ungdomssektionen

Alla medlemmar mellan 6 - 26 år är med i Luleå Ridklubbs Ungdomssektion, eller LUS som vi kallar oss. Här kommer vi uppdatera vad som händer inom vår ungdomssektion - till exempel information från styrelsen, kommande aktiviteter, möten som varit. Till vänster hittar ni olika flikar som gör det lättare för er att hitta det ni letar efter.

Vi i LUS ser fram emot ett roligt och givande 2023 tillsammans med alla barn och ungdomar på Luleå Ridklubb.

Följ oss på Instagram @lulearkus Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. !

I Februari 2023 tilldelades styrelsen i ungdomssektionen ett pris för Årets trygghets- och folkhälsoinsats.

Motiveringen var följande:

Styrelsen i Luleå Ridklubbs ungdomssektion består av nio tjejer mellan 14 och 20 år, som månar om att skapa trygghet och sammanhållning bland de aktiva. De skapar meningsfulla aktiviteter under helger och lov för de yngre barnen genom att ordna käpphästtävlingar, övernattningar, julmys och spökkvällar. Genom att göra saker tillsammans lär barn och ungdomar i olika ålder känna varandra och får en känsla av delaktighet.

Tjejerna i styrelsen tillbringar mycket tid i stallet. Genom sitt ledarskap och sitt stora engagemang är de viktiga förebilder och ambassadörer för ridsporten och för andra unga. Deras arbete bidrar till att ridskolan blir en tryggare plats, med fokus på hälsa hos både hästar och människor.

Styrelseledamöterna i Luleå Ridklubbs ungdomssektion utför insatser som är ett gott exempel på arbete för folkhälsa och trygghet.