Publicerad: 2022-11-27

Senast uppdaterad: 2024-04-15

Tävlingssektionen

Tävlingssektionen i Luleå Ridklubb ansvarar för att arrangera tävlingar i både hoppning och dressyr. Tävlingssektionen ordnar de tävlingar som vi brukar kalla ”stora” tävlingar. Det vill säga tävlingar som inte är klubbtävlingar eller minitävlingar. Dessa tävlingar ansvarar ridskolan och ridlärarna för.

Tävlingssektionen är en egen verksamhet inom Luleå Ridklubb och leds av en egen styrelse, se info här.

Alla som löser tävlingsryttarlicens för Luleå Ridklubb, rider i ridskolans hoppgrupp eller har sin häst uppstallad hos oss är med i tävlingssektionen. Om du är intresserad av att tävla för oss eller vill hjälpa till på våra tävlingar, kontakta tävlingssektionens ordförande, se info här.

För information om vad som förväntas av dig som tävlingsryttare och funktionär, se vår tävlingspolicy.

För aktuella tävlingar, se här.

Alla är varmt välkomna som publik på våra tävlingar!